Arkivbilder.
Arkivbilder. - Foto: Christine Olsson/Roger Lundsten / TT/Instagram/skärmavbild

Lidls nya reklam skämtar om Tinderprofiler: "Okej killar, take notes"

Lidl har skapat en reklam på Instagram som har fått kunderna att vika sig av skratt. Anledningen är att de skämtar om killars profiler på dejtingappen Tinder.


Matvarujätten Lidl är känd för att göra reklam som roar sina kunder och som ofta är samtida. Nyheter24 har vid flera tillfällen rapporterat om de olika tokiga reklamkampanjerna Lidl gjort, som kunderna älskat.

Lidls "heta" reklam – skämtar om OnlyFans: "Akta så ingen blir stött"

Lidl släpper ny klädkollektion – förväntas bli kaos: "Häng på låset"

Reklamer som kunderna älskat

Vid ett tillfälle gjorde Lidl en reklamkampanj med en blinkning till Onlyfans, betalplattformen där användare lägger ut sexuellt innehåll mot betalning.

Med sin reklam så ville de sälja fläktar, alltså fans på engelska.

"Only Fans. Svep för att se fler heta erbjudanden", skrev Lidl på bilden i reklamen på sitt Instagramkonto.

För en tid sedan gjorde Lidl reklam även för falukorv. De hade då skrivit det kända citatet från Love is Blind Sverige på sin Instagrambild. Även denna reklam blev otroligt omtalad och roade många kunder.

Lidl hyllas efter grova skämtet om Love is blind-Christofer

Gör reklam med en blinkning till Tinder

Nu har Lidl varit i farten igen och skapat en helt ny reklam som får kunderna att vika sig för skratt. De har nämligen gjort en fiskpinne-reklam med en blinkning till dejtingappen Tinder.

På bilden syns en kille i en "Tinderprofil" som poserar med en fiskpinne.

Under Instagrambilden har Lidl skrivit: "Okej killar, take notes. Det är dags att uppdatera dejtingprofilen till en topptestad fisk".

Lidls tips får kunderna att rasa: "Jättedumt och oansvarigt"

Kunderna älskar Lidls reklam

Kunderna tycker det är hysteriskt roligt och menar att den som är ansvarig för Lidls reklamkampanjer borde få en löneökning.

Inlägget har i skrivande stund över två tusen likes och flera kommentarer, där majoriteten är skrattande smileys eller kommentarer om att personen på PR-avdelningen borde få löneökning.

"Vad är det för geni som sitter på er marknadsavdelning?".

"bästa reklamen".

"I vanlig ordning, genialisk PR".

"De här va faktiskt så roligt".


Här kan du läsa mer om bedrägeriförsöken på Lidl och Willys – och lära dig känna igen bluffbilderna.

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!