Tiger Woods, golfspelare
Tiger Woods - Foto: SCANPIX/AP

Storsponsorn släpper Woods

Golfstjärnan inte längre den rätte representanten.


Tiger Woods karriär håller på att rasa samman. Nu kommer nästa smäll för Woods: Storsponsorn Accenture väljer att avsluta samarbetet med golfstjärnan.

Konsultfirman menar att den 33-årige stjärnan inte längre är den rätte representanten för företaget:

– De sex senaste åren har Accenture och Tiger Woods haft ett väldigt lyckat sponsorsamarbete. Hans framgångar på golfbanan har varit en kraftfull metafor för affärsframgångar i Accentures reklam. Men, med omständigheterna från de senaste två veckorna, har företaget, efter noga överväganden och analysering, bestämt att han inte längre är den rätte representanten förr dess reklam, skriver Accenture i ett pressmedelande.

Accenture är bara en i raden som på något sätt har valt att avsluta samarbetet med Woods. Gillette har sedan tidigare valt att ta en paus från att visa golfstjärnan i sin reklam. Sportdrycken Gatorade har inte längre Woods som sitt stora affischnamn och den schweiziska klocktillverkaren Tag Heuer har plockat ned sina reklamaffischer honom.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!