”Fångad av tjejsnuset”

I det här inlägget skrev jag om Alexandra Nilsson och hur hon kritiserat influencers som gör reklam för ”vitt snus” som om det vore godis.
Amanda Schulman gjorde bland annat reklam för företaget Zyns vita snus, och rekommenderade olika drinkar som passade bra ihop med de olika smakerna.
Den här dokumentären från SVT är så så viktig, eftersom många unga tjejer inte ser vitt snus som SNUS!
Eller som tobak!
Dessa tjejer skulle aldrig – precis som Fanna Ndow Norrby säger i dokumentären – lägga in en brun snusprilla, men vitt snus går alldeles utmärkt eftersom det inte ”känns” som snus.

Du hittar dokuemntären HÄR på Svt Play om du vill se den.

Lite artiklar om Marguax Dietz kränkande video

Själv har Margaux lagt locket på och tagit bort funktionen att kunna tagga henne i inlägg men någon gång under gårdagskvällen gav hon upp försöken att radera alla negativa kommentarer på sitt senaste Instagraminlägg, då hennes två tummar inte kunna knappra tillräckligt snabbt.

Vad tror ni det här kommer innebära för hennes karriär – från en negativ utgångspunkt då?
Någon? Ingenting? Massor?

Här kan ni läsa gårdagens inlägg om saken.

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Bianca och Caia återanvänder klänningen från Margauxs reklam

Någon mer än jag som känner igen klänningen som Bianca Ingrosso har på sig på sin reklambild för Caias nya hårvårdsprodukter?
Det är nämligen samma klänning som Margaux Dietz bar på reklambilder för XbyMargauxs parfymtrio, och som designern – Notion.of.form – inte hade godkänt och således krävde att företaget skulle ta ner. Detta skrevs i en kommentar under inlägget.
Efter att stylisten i det här fallet – Sara Biederman – diskuterat med designern så fick de slutligen godkänt att använda bilderna.
Man får väl hoppas att stylisten i det här fallet dubbelkollat och fått användandet godkänt på förhand så de slipper liknande problem.

Frågan är väl varför man vill använda samma klänning som en annan influencer redan använt i sina reklaminlägg?
Det är ju en ganska annorlunda klänning, som i alla fall jag kände igen direkt från Margauxs reklambilder som såg ut så här om man inte orkar klicka sig in på inlägget jag länkar till här ovan.

Klicka med pilarna för att se fler bilder.