Läckberg om att tycka mycket om mycket

Medan Isabella Löwengrip tagit ett aktivt kliv tillbaka från att sticka ut hakan och ha åsikter om känsliga ämnen så är Camilla Läckberg lite av den raka motsatsen. 
Hon tar gärna till Instagram för att uttrycka sina åsikter, något som enligt henne inte alltid tas emot med öppna armar.

Jag tänker att de allra flesta som har sociala medier tycker och tänker på det här viset, men att det bara inte får samma genomslagskraft som för Läckberg, när det sker på ett Facebookkonto med 418 följare. ??‍♀️

Jag tycker det är svinbra att använda sig att faktumet att vi faktiskt får tycka och tänka väldigt väldigt mycket på våra sociala medier.
Det är inte överallt det är tillåtet,

Q&A om Anis smyckeskollektion

Igår släpptes Bianca Ingrosso och Lovisa Worges första kollektion smycken under nya företaget Anis flagg. 
Någon av er som köpt något?
Återkom gärna när ni fått och provat smyckena i så fall  ?

Damerna har haft en frågestund där de svarar på frågor om allt från pris och storlek till material och så här lät det då.

 

Isabella Löwengrip har frågestund

Isabella Löwengrip har haft frågestund i sitt kommentarsfält, där många av frågorna handlade om hennes och Pauls förhållande, framtida bröllop och eventuella barn men också ett par instick av mer politisk karaktär. 
Isabella svarar flera gånger på sätt som får läsaren att förstå att hon värnar mycket mer om det privata än tidigare och om hur hon tackar nej till att svara på frågor som kan vara laddade, exempelvis Kakan Hermansson/Ebba Busch/ Ellegalan-situationen för att slippa få sitt svar uppblåst i kvällspressen.

Förut skulle jag alltid ha en åsikt och slåss för den, nu kliver jag hellre ett steg tillbaka. Det ger mig inget att uttala mig. // Isabella

Här kommer ett utdrag från frågestunden. Vill du läsa den i sin helhet så hittar du den i kommentarsfältet HÄR!


”Shareinting” och influencer marketing at its worst?

Jag kommer faktiskt inte bädda in de två Instagraminlägg som det här inlägget kommer handla om, utan vill man se dem så får får man klicka sig vidare in på vederbörandes konton via länkarna här nedan.


Inlägg ett:
Emil Jönsson Haag – fd. längdskidåkare – lägger upp ett inlägg bestående av två bilder.
Nummer ett föreställer ett naket barn med en bajsemoji över barnets kön och bild nummer två är på en matta och en soffa med sprutat bajs på.
Texten är:
”Shit happens ?”

Inlägg två som är ett reklaminlägg för Pampers blöjor:
Emil Jönsson Haag och hans fru Anna – också fd. längdskidåkare – postar flera stycken bilder på när de byter blöja på samma barn.
Texten lyder:
”Hej hallå! ?? Efter gårdagens ?-olycka i soffan hemmavid…. ? Vi får många frågor kring detta ämne så nu blir det lite kiss å bajs snack! ? Ryggbajs är något som gör vilken underbar tur som helst lite mindre underbar om man säger så..! ?
Och då vi är ute mycket och OFTA får byta blöja ute i naturen så är det så mycket smidigare för alla inblandade parter om ? stannar kvar i blöjan helt enkelt och inte letar sig upp över hela ryggen.”… (finns en fortsättning för den som vill läsa)


Det är inte ofta jag inte bäddar in de publicerade inläggen, men här ville jag inte göra det.
Det säger en hel del om min inställning till bilderna och sättet man använder ett barn i reklamen.

Tycker ni som jag eller tycker ni att jag överdriver?

Tack för tips!