Trovärdigt?

Kanske borde man avvakta lite med reklaminläggen om de handlar om exakt samma saker? 
På Instagram gör Pernilla Wahlgren reklam för produkter från Hairlust medan hon på Facebook gör reklam för företaget Under Your Skins hårprodukter.

Vad sägs om att lägga en vecka mellan kampanjerna? 
Mer? Mindre? Ovidkommande?

Tack för tips! 

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Missvisade och nedtagen reklam

Bildkälla: Ulrika Forsberg Instastory

Influencers Ulrika Forsberg publicerade ett reklaminlägg för företaget Allevos VLCD-produkter på både Instastory och i sitt Instagramflöde.
VLCD (Very Low Calorie Diet) är ett samlingsnamn för dieter där man max äter 800 kalorier per dag genom att ersätta sina måltider med exempelvis en shake, soppa eller bar.
Att marknadsföra den här typen av ”svält-dieter” kan ses som problematiskt i sig, men den här reklamen la sig snäppet högre upp på problematikskalan.

Varför?
Jo, för att den marknadsförande influencern är gravid, och till och med Allevo själva avråder gravida kvinnor från att använda deras VLCD-produkter.

Bildkälla: Allevo hemsida

I sin reklam blandar Ulrika påståenden om att hon använder Allevo för att hon har svårt att få i sig mat, med att hon använder Allevo för att hålla vikten under sin graviditet.
Jag bad Ulrika om en kommentar och så här sa hon medan reklamen fortfarande låg uppe på hennes plattform:

Ansvariga för förmedlandet av reklamen är influencernätverket CURE, som menar att de inte kände till att Ulrika var gravid när kampanjen bokades, och att Ulrika inte känt till att produkterna inte rekommenderas för gravida när hon spelade in sitt samarbete.
Kampanjen är nu nedtagen från alla Ulrikas sociala medier och hon har postat ett inlägg där hon ber om ursäkt.

Bildkälla: Ulrika Forsberg Instastory

Att Allevo inte reagerat på att en gravid kvinna gör reklam för deras VLCD-produkter är lite anmärkningsvärt då jag utgår ifrån att de godkänt reklamen före publicering.

Jag har sökt Karo Pharma AB som äger Allevo för en kommentar men ingen har återkommit.

Tack för tips! 

Margauxs implantat är ett minne blott

Margaux Dietz har tagit ut sina implantat, då hon bland annat fått kapselbildningar som både syntes och kändes enligt henne själv. 
Här berättar hon mer om bakgrunden till sitt beslut.
Viktigt är att alltid gå på återbesök när man gjort ett liknande ingrepp för att säkerställa att allt är som det ska.

På sin blogg har hon nu en liten ”story telling” där hon går igenom förloppet, timme för timme.
För den som är lagd mer åt det känsliga hållet rekommenderar jag att antingen hoppa över inlägget helt, alternativt att stanna efter bilden med chokladbollen.
Bilden efter är nämligen det som jag pixlar här ovan, och den är lite…ja, vad ska man kalla det…slafsig.

Så här återger Margaux vad läkaren berättade för henne om operationen:

Omkring 20.00 kom doktorn och berättade vad som hänt. Det var en väldigt svår operation med massor med ärrbildningar och jag blödde massor så det var tufft att höra.

Är så nöjd med doktor Charles (och hans änglar, otrolig personal allihop) och jag vet att han verkligen ser till mitt bästa och att han är så noggrann. Det är därför som jag valde att göra det här på Victoriakliniken. (Nej, det här är absolut inget samarbete och jag har betalat fullpris). Det känns dock väldigt viktigt att förmedla till er vikten av att välja en klinik/doktor som har stor erfarenhet så därför vill jag rekommendera er OM ni ska göra något att ta er hit.

Krya på dig, Margaux!