Öppet Spår

 


Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.

Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli sattes på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Molly Sandén rör människor till tårar på Youtube med sin röst

Igår hittade jag två klipp på Youtube där en sångpedagog och en tjej som bygger sitt konto på att reagera på musik, faktiskt får tårar i ögonen som sedan rullar ner för kinderna, av att lyssna på Molly Sandéns sång från filmen ”Eurovision – the story of Fire Saga”. 
Åh, vad jag hoppas, hoppas, hoppas att det sker någonting som gör att Molly får åka till Oscrsgalan och framföra den här låten inför stora delar av världens mest framgångsrika musiker och artister.

Jag kan liksom inte lyssna mig mätt på den….
Någon annan som känner likadant?
Det är någonting med texten, med melodin, som ger även mig gåshud.

Och när jag sen ändå var igång så lyssnade jag även på hennes framförande på Sofia och Carl-Philips bröllop.
Även den ger mig gooooose bumps!

I’m a sucker for ballads, what can I say?

Varumärkesintrång på hög nivå

Att vissa personer tror att det är helt i sin ordning att måla på olika designermärken på skor för att sälja är illa nog, men här är det alltså en fysisk butik, som även har 40 000 följare på Instagram som säljer fejkprodukter rakt av – förmodligen beställda direkt från Wish eller AliExpress. 

Jag förstår helt ärligt inte hur man vågar?
Inser de vad detta skulle kunna kosta dem om de faktiska företagen upptäckte detta och stämde dem för varumärkesintrång? 
De letar nämligen både efter sidor som Ali, men också efter enskilda återförsäljare. Det finns alltså en ganska stor risk att åka dit, särskilt om man marknadsför sig på nätet.

Här är en liten del av vad den här butiken marknadsför via Instagram:

Tack för tips!

Ska Jocke och Jonna lotta ut en bil när de når 1M prenumeranter på Youtube?

Joakim Lundell: Ska vi tävla ut en bil när vi når 1 miljoner prenumeranter på Youtube?
Bildkälla: Joakim Lundell Instastory

Joakim Lundell frågar följarna på Instagram om de vill att han och Jonna ska lotta ut en bil när de når 1 miljon prenumeranter på Youtube.
Med tanke på att Joakim själv kör en lyxbil och bara klär sig i designkläder som stundtals får honom som se ut som ett kärleksbarn mellan Gucci och Louis Vuitton så förväntar sig nog många av följarna att den utlottade bilen kommer vara någon typ av vrålåk.
Men glöm inte bort att en bil kan se ut på väldigt många olika sätt.

två biler på bilar. En skrotbil och en lyxbil.

Jag menar inte att sätta P för någons bildrömmar av kromad lyx, men än så länge har Jocke faktiskt inte specificerat vad det är för en bil som eventuellt kommer lottas ut, så avvakta till dess kanske? 
Förhoppningsvis blir det en utlottning, och inte en tävling eftersom vinnaren i en tävling behöver betala skatt på vinstvärdet, något man inte behöver göra om det är ett lotteri där slumpen avgör vinnaren.

Om jag fick drömma och det inte fanns några aspekter som miljö eller liknande att ta hänsyn till så är bilen till vänster, min drömbil.
En av mina kompisar i LA körde en sådan – i guld – och den var dreamy, men nu är det fasen dags att uppdatera designen lite.
Den har praktiskt taget sett likadant ut hur länge som helst.