Instagramtips – hela vägen till Svalbard

Igår fick jag en fråga om reklamidentifiering på ett Instagramkonto som jag tyvärr inte kunde svara annat än väldigt generellt på, eftersom det rör sig om en svensk kvinna som bor på Svalbard och som kommunicerar på engelska – jag vet alltså inte vilket lands lagstiftning hon bör förhålla sig till.
Men….

Vilket häftigt konto!!!
Hon bor alltså i en stuga på Svalbard tillsammans med sin hund – mitt bland isbjörnar, norrsken och stjärnhimlar. Det påminner lite grann om Jonna Jintons konto, men ändå inte.

Så vill du ha ett nytt och annorlunda konto att följa – följ @sejsejlija

Johanna Toftby släpper sneakers som säljer slut

Ett par svarta och ett par vita, med gulddetaljer och inbyggd klack.
Så ser designen ut på de sneakers som Johanna Toftby tagit fram tillsammans med Ellos, och trots att de släpptes så sent som tidigare idag så är de redan slutsålda i de allra flesta storlekar.

Någon av er som lagt vantarna på ett par, eller som ville men att de var slut i er storlek? 

Bild på skorna från Ellos.
Bildkälla: Ellos

Triss i Instagram

Ellinor Bjurström och hennes Jimmy väntar tillökning till familjen.
Stort grattis!!!

Penny Parnevik och bebisen i hennes mage har fått spendera helgen på Danderyds BB, som hon hyllar i sitt inlägg på Instagram.
Anledningen till inläggningen berättar hon ingenting om men både hon och bebisen verkar vara på banan igen.
Penny skickar även kärlek till familjen som kunde rycka ut och ta hand om sonen Atticus medan hon och maken Douglas befann sig på sjukhus.

Sara Songbird startar Big Brother-podd tillsammans med Joakim Kvist och Isabelle Hambe.
Podden, som man valt att ge namnet ”Hallå huset” har ingenting med produktionen att göra, och kommer komma ut varje måndag och fredag.

Kollade ni på förra säsongen av Big Brother och kommer ni i så fall kolla nu?

Youtubekanal för Isabella Löwengrip?

Skärmdump på Isabellas Youtubekanal
Isabella har ju redan en Youtubekanal som ligger och väntar, med 3570 prenumeranter.

En sak jag går och funderar på är en Youtube-kanal.
Det är så svårt att ta ett beslut kring det. Jag får så mycket frågor om jag inte kan starta en så att man får se mitt liv lite mer på riktigt. Men å andra sidan så vet jag inte om min målgrupp tittar på YouTube, de flesta av er är 30-50 år.
Jag själv tittar faktiskt inte på YouTube så mycket.
Det som talar för en egen kanal är att det är roligt att spela in såklart och ni kommer att få se mig på riktigt, det som talar emot är att jag lämnar ut mitt liv (ännu mer..). Samt så är jag rädd för att det blir ett fiasko för att jag inte är så rolig och YouTube bygger ju mycket på humor och snabba klipp.
Hur hade ni tänkt om ni var jag? // Isabella Löwengrip

Isabella Löwengrip ställer frågan till sina läsare på bloggen, om de tror att Youtube skulle kunna vara någonting för henne och då tänker jag att hon menar ”vloggar” – alltså där man dokumenterar sin vardag och låter tittarna hänga med.
Tidigare har hon försökt sig på ”A quest for success” som hade ett renodlat intervjukoncept på Youtube och som hon la ner efter fem episoder.

Det är verkligen hugget som stucket i kommentarsfältet.
Jag har inte exakt räknat kommentarerna, men känslan jag får är att det är 50/50 mellan de som tycker att det är en toppenidé med Youtube och att de absolut skulle kolla, och de som tycker att Isabella borde nöja sig med blogg, podd och Instagram.
Precis som Isabella själv skriver så har hon kanske en för mogen målgrupp för Youtube?

Jag tycker man kan använda sig av precis hur många plattformar som helst, så länge de inte är en upprepning av varandra utan tillför något unikt. Annars tycker jag att man kan låta bli, och istället satsa på att göra de redan existerande plattformarnas innehåll ännu bättre.

Vilken sida i kommentarsfältet hamnar ni på?
Youtube? Inte Youtube för Isabella?
Hade ni tittat och vad hade ni velat se i så fall?