Elaine Eksvärd vs Hannah och Amanda

Jag hörde att Hanna och Amanada sprider ganska allvarliga anklagelser om mig i sin senaste podd. Har ni hört? Jag undrar om det är för att jag ska uppmärksamma den? Tänker att de har ju rätt många lyssnare och att provocera folk till lyssning känns lite gammalt. Tror ni att det gör det på riktigt?

Amanda pratar om när jag kritiserade hennes skämt – tillsammans med många av hennes egna följare. Och att jag då skulle vara skälet till att folk slutade följa dem, bojkottade Daisy Grace (gjorde folk verkligen det?!). Hanna uttalar välartikulerat, tydligt och mycket retoriskt ”på uppmaning av Elaine Eksvärd” och indikerar att jag uppmanade folk att sluta följa dom, sluta köpa daisy grace och bojkotta Hanna och Amanda. Tydligen så gjorde jag allt det här när jag kritiserade ett skämt som Amanda hade kläckt. // Elaine Eksvärd

Om jag förstått det hela rätt så handlar det som Hannah och Amanda pratar om i sin podd, om det HÄR.
Någonting som hände för över två år sedan?
Kan det verkligen stämma?

Elaine undrar om Hannah och Amanda provocerar i sin podd för att få fler lyssnare, och frågar även läsarna om det verkligen fungerar att göra så.
Klart det fungerar, särskilt om man som Elaine nappar på betet och sväljer hela skiten med spö och allt. Om det nu var Hannah och Amandas plan så får man väl säga att den gick i lås. 🙂
Det värsta Elaine hade kunnat göra här, ur Hannah och Amandas synvinkel, är ju att inte ens bemöta det.
Notera, och gå vidare. 

Jag fattar helt ärligt inte hur man orkar bry sig.
Det måste ju finnas så mycket annat att lägga sin energi på…
Så mycket viiiiiiktigare saker…

Här är min topp trelista på annat att bry sig om i alla fall (om de är viktigare låter jag vara osagt:)
1. Lovisa Worges oklara reklam för Caia och Bianca Ingrossos, även de, något oklara dms till mig på Instagram.
2. Om man kan ha fler delar russin än deg i lussekatter?
3. Varför influencers alltid skriker ”näthat” så fort de blir kritiserade för att vara oprofessionella?

När ni läser detta har jag precis varit på mammogram och känner mig antagligen en smula utplattad. 
Give me your top three of anything please! 

Hur ska man få influencers att konsekvensanalysera mera kring sina sponsoperationer?

Paow fortsätter göra smygreklam för plastikoperationer och andra ingrepp som permanent eller semi-permanent förändrar hennes utseende, och hur problematiskt jag än tycker att hennes beteende är så handlar inte resten av det här inlägget om henne, utan om den här trenden i stort.
Alltså influencers som tackar ja till gratis operationer mot att de försöker få sina följare att göra likadant, och som säkert inte ens tänker på att det finns risker med varje sådan här operation.
Riskerna för liv och hälsa är kanske inte så graverande vad gäller porslinskronor på alla tänderna, utan jag tänker mer på de större operationerna, nya tuttar, ny näsa, ny röv mm där patienten sövs.

Jag tycker att den här normaliserande trenden av att lägga sig under kniven – i bland annat Turkiet –  för att få operationer sponsrade och genomförda mot exponering är skrämmande och ingreppen verkar bli mer och mer trivialiserade för varje influencer som hakar på.
Ska det behövas att någon råkar riktigt illa ut för att influencers ska stanna upp och inse vad det faktiskt handlar om här? Jag tror nämligen aldrig jag hört NÅGON sponsopererad influencer ens nämna riskerna som finns, och hur en operation bör vara ett genomtänk beslut.
Ska någon behöva åka ner till Turkiet och lägga sig på operationsbordet och råka riktigt illa ut, kanske till och med inte överleva, för att det här skenande godståget ska sakta in? Influencer eller följare med influencisk rabattkod?
Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker.

Ska det verkligen behövas för att människor ska börja konsekvensanalysera riskerna med den här typen av branschutövning?
Jag tycker inte det, men jag vet inte vad annars som skulle kunna åstadkomma samma sak som att någon får allvarliga komplikationer eller rent av avlider?
Det MÅSTE väl finnas ett annat sätt?

Återigen, det här handlar INTE om Paow, jag önskar inte detta på NÅGON, men det var en tanke som väcktes hos mig i och med att jag fick hennes story skickad till mig.
Tänk helikopterperspektiv. Branschen i stort, inte enskilda individer. 

Dock kan man fortfarande anmäla Paow till RO och/eller KO för att få slut på smygreklamen för den här typen av ingrepp.
Man får göra vad man kan så länge. 🙂

KLICKA HÄR!

Alexandra Bring skänker julglädje till 25 st familjer

Alexandra Bring kommer, tillsammans med sex stycken företag, göra julen till en mindre ångestladdad och lite mer glädjefull högtid för hela 25 familjer i år, genom att ge dem presentkort på 6000 kr var.
I den här videon berättar Alexandra om hur hon kontaktade företag som hon trodde skulle vilja vara med på hennes jul-initiativ, och hur de alla snabbt återkom till henne med ett positivt svar, trots att det var hektiska tider med Black Week och Cyber Week mm.
Varje företag bidrog med 25 000 kr till Alexandras julinsamling.

Med hjälp av Lindex, Babyshop, Aco, Lidl, Stadium och Mathem – och givetvis Alexandra själv då med sina kanaler – så kommer alltså 25 familjer kunna fira en fröjdefull jul, familjer som inte annars haft den möjligheten.
Alexandra själv får givetvis inte en krona för det här, men väljer ändå att markera alltsammans som samarbeten med de olika företagen eftersom hon är lite osäker på vad marknadsföringslagen säger.
Hon rekommenderar även Rädda Barnens gåvobrev, om man inte vet vad man ska köpa till någon i julklapp eller på annat vis känner att man vill hjälpa till lite extra.

Jag (Camilla) kan då också passa på att tipsa om ”Giving People” där man kan hjälpa en familj med mat och/eller julklappar som inte själva har råd.
Jag har tipsat om dem förr och gör det gärna igen.
Det finns även lokala grupper på Facebook där man kan hjälpa till om man vill.

Jag tycker det är SÅ fint av Alexandra att använda sina kanaler till det här. 
Familjer får fira jul och företagen får lite reklam. WinWin!

Är du en förälder som behöver hjälp med julen i år? 
Maila jul@alexandrabring.se och berätta lite kort om er situation samt den stad ni bor i (senast söndag 13/12).
Enligt informationen under videon så kommer familjerna väljas ut slumpvis.

…………………………………………………………………………………………

[Syntolkning: Bilderna innehåller personlig marknadsföring för de sex företagen som bidragit med pengar. Bland annat håller ett av Alexandras barn i en Aco-produkt på en bild, och på en annan bär Alexandra och ett av barnen matchande pyjamaser från Lindex.]

Hur man enklast får sitt konto hackat

Jag vet inte om det behövs sägas, men jag säger det ändå.
Får ni sådana här meddelanden på exempelvis Instagram – anmäl och blockera – men klicka för guds skull inte på några länkar.
Gör ni det så riskerar ni att bli av med ert konto, snabbare än ni kan säga ”sex laxar i en laxask”, och att få tillbaka det kan vara nog så krångligt, och ibland går det inte alls.

Så bort.
Bort, bort, bort med sådana här meddelanden, och igen.
Klicka INTE!