Att slopa principer med Elin Molimenti – lektion 1

 

HUR GÅR DET MED DINA HÅRVÅRDSPRODUKTER?
Ja, det tar emot att säga men jag har lagt det på is tyvärr. Vet inte hur jag ska säga utan att det ska låta konstigt men: Jag vill göra allt från grunden och jag vill inte ha något stort bolag som gör allt åt mig i utbyte att jag säljer mitt namn. Tror ni någon influenser betalar produktionskostnad för alla ”design-samarbeten”?
NEJ.

Jag vill ta fram varenda liten kemisk substans själv, ta fram rätt flaskor och innehåll. Jag vill själv vara med i produktion och allt var det innebär. När man räknar ihop allt så snackar vi kostnader på flera miljoner kronor som jag måste investera för att bara få hem första pallen. Lägg sedan på markteting, lager, leverans, e-handel etc etc….

Ni känner mig, jag gör ingenting halvdant och jag har under ALLA dessa år sagt att aldrig sälja mitt namn för en etikett på en flaska. Ska jag ta fram produkter som alla andra? Nej. Varför ska jag göra som alla andra? För att skapa dom bästa produkterna genom hela mitt hjärta och själ så krävs det enormt mycket pengar. Jag är inte villig att ta den risken just nu, tyvärr alltså. Därför så har har lagt det på is, dock så är allt det jobb jag lagt ner kvar och en dag så kommer dom bli till verklighet. //Elin Molimenti

Jag antar att Elin Molimenti slopade alla sina principer när hon började clickediclacka hem färdiga produkter från AliExpress och den magiska fabriken i Kina som hon sedan helt sonika satte sitt namn på.

Nu handlar visserligen texten här ovan om hennes nerlagda projekt för  hårvårdsprodukter men inställningen borde väl vara densamma för allt hon sätter sitt namn på kan man tycka, men icke.
Den yrkesstolthet som hon ger uttryck för i sitt inlägg verkar hon helt ha slopat, och verkar inte ens ha vett att skämmas över att hon blivit påkommen med att sälja produkter direkt från AliExpress med prispåslag på hela 1666%.
Men visst, då får man ju hårprylen levererad i en låda med ”Molimenti” tryckt på den, och det – mina damer, herrar och ickebinära – är det enda som är originellt med de produkter Elin säljer.

1666% prispåslag för en kartong Kina-krafs?
Tycker någon att det är rimligt?
Helt plötsligt får ordspråket ”You can polish a turd, it’s still a turd” ett nytt ansikte.
Du kan lägga Kina-krafs i vilken snofsig låda som helst, det kommer fortfarande vara Kina-krafs.

CLOOOOOOOSING FRIDAY!

Tack för tips!

Dags att börja stämma av redan nu

https://www.instagram.com/p/B79KSlDp7UU/

Man kanske borde börja skicka sina bilder till den här snubben redan nu, så man vet i god tid om man får bära bikini eller inte när sommaren slutligen är här?
Trist att behöva inse någonstans i mitten på juni att man hade kunnat minimerat besvikelsen om man bara hade skickat in sin bild för bedömning i tid!!

Jag undrar om våtdräkt är en acceptabel strandbeklädnad om man fått ett nej på sin bild, eller ska man helt enkelt stanna hemma med persiennerna nerdragna då?
För att inte äckla folk, menar jag?

Ps. Visst får VI i retur ge vederbörande bikinidomare utegångsförbud på livstid pga för mycket dumhet på trafikerad gata?

Fler AliExpress-designers

EDIT!
Tydligen föll en massa bilder bort när jag publicerade, men nu är inlägget komplett.

 

Inlägget kommer handla om Kammi (241K följare) och Eskil Grahn (83K följare) som båda är Youtube-profiler, om någon kanske inte känner till dem, 
För ett tag sedan berättade att de kommer att släppa en smyckeskollektion – Kamskil – som ska bestå av egendesignade smycken.
På Instagram upprepar de gång på gång att de skapat den här kollektionen med smycken, och att de jobbat på den i över ett år. (Låter det lite bekant, *host host* Elin Molimenti?)

WOW! Imponerande va?
Nä, inte mycket…

Deras ”egendesignade” smycken finns nämligen på AliExpress att köpa för en spottstyver. 
Det är SÅ fräckt att försöka lura i sina följare att man har en ”egen smyckeskollektion” när det egentligen rör sig om redan existerande smycken från Kina, som duo sedan säljer för dyra pengar.

Jag undrar hur Eskil Grahn rättfärdigar det här för sig själv, att ljuga följarna rakt i ansiktet för att få dem att köpa deras Kina-krafs till upphaussade priser.
Han är nämligen den som kritiserade Therese Lindgren och kallade hennes smink för ”skam” på grund av innehållet av silica sett till priset..

De här produkterna är lika mycket original som Elin Molimentis diadem och det säger en hel del.
Tillbaka till inlägget med en enkel fråga.
Förstår inte folk hur enkelt det är att leta upp produkter på AliExpress/Alibaba nu för tiden?
Det GÅR helt enkelt inte att tumma på sanningen längre eftersom man garanterat kommer bli påkommen, information Eskil och Kammi helt måste ha missat.
Kanske la brevbäraren just detta informationsblad i fel postlåda?
Jag anar en ny trend bland influencers –  att vara en så kallad ”AliExpress-designer” som på sin höjd tittar på bilder och pekar på de produkter hen vill sätta sitt namn på.
Dennis Maglic är en. Elin Molimenti lika så.
”Okay, I went to the zoo yesterday, now I’m a koala bear.”
Tack för tips!