Varför bemöts de så totalt olika?

Att Hannalicious och Lojsan Wallins senaste poddavsnitt inte riktigt gick obemärkt förbi har kanske en och annan av er snappat upp?
Det var en stor grodfest där än den ena, än den andra grodan hoppade ur munnen på dem, om allt från Victoria’s Secrets nya och inkluderande policy till hur man ska bita ihop och ställa upp på sex i en relation, även om man egentligen inte vill.

Reaktionerna lät inte vänta på sig och efter många om och men så bemötta duon slutligen kritiken och erkände att de kapitalt gjort bort sig.

När jag nu läser deras individuella inlägg på Instagram så blir jag lite fundersam. Hur kan två personer bli så här fundamentalt olika bemötta av en och samma situation?
Ska man vara lite petig så var det ju faktiskt bara ”Lojsan” som besvarade frågan om hur man håller relationen vid liv genom att ställa upp på sex.
Ändå verkar det vara Hanna som straffats hårdast, i alla fall av deras inlägg att göra.
Lojsan tackar för att alla varit så himla fina mot henne sedan hon bad om ursäkt, medan Hanna verkar ha brutit ihop i New York och undrar om det här var droppen för henne som influencer.

Tar Lojsan bara lättare på situationen eller kan Hanna ha fått ta betydligt mer skit än sin poddkollega, trots att hon faktiskt var den mindre aktiva i att rapa upp grodor?

Hanna!
Bryt ihop och kom igen! Ta stöd av dina nära och kära som är och hälsar på dig i New York.
Det där var inte droppen, det kan jag nästan garantera.
Alla fuckar upp, oavsett vem man är så fuckar man upp ibland.
Allt handlar om vad man gör när man väl står där framför fullbordat faktum, och så länge man är villig och beredd att lära och göra annorlunda så finns det nog plats för några fler droppar i den där bägaren.

Chimi Eyewear avslutar samarbete med Isabella Löwengrip efter uppdagad bluff

Efter att det kommit till Chimi Eyewear och grundaren Charlie Lindströms kännedom att Isabella Löwengrip använt sig av köpta likes och kommentarer för att boosta sitt samarbete och få det att se bättre ut än det egentligen är, så har de valt att avsluta samarbetet med henne.
I sin kommentar skriver han att var chockad när bluffen uppdagades och att företaget inte har för avsikt att någonsin arbeta med Isabella Löwengrip igen.

Veckans Affärer måste vara riktigt nöjda med att ha utsett henne till Affärsvärldens mäktigaste kvinna 2018.
Vilken solid utnämning, tycker ni inte?

Tack för tips!

När det kommer till mat är jag lite av en fegis…

Fick något helt annat än vad jag beställde. Men det gjorde ingenting för det var jättegott, säkert godare än det jag valde. Blev lättad faktiskt. Min drömrestaurang är att inte ens få en meny. “Bara ge mig vad ni tycker att jag borde äta” vill jag säga ibland. Mvh/ beslutsångestens ansikte. // Egoina

Att beställa någonting på menyn som jag inte vet vad det är eller hur det smakar känns helt uteslutet för mig.
Jag är SÅ mycket mindre modig än Egoina!
Hela kvällen skulle ju bli förstörd om den rätt jag valt, i ett försök att vara modigt världsvan, kom in och smakade som tjockmattan i gympasalen luktar.
Och än värre – om jag lämnat det till kyparen eller köket att ”överraska mig” med en rätt de tror att jag skulle gilla. Oh, hells to the no!
Jag skulle behöva skicka med en lista på saker jag absolut inte kan tänk mig att äta – som bläckfisk-armar med sugkoppar eller djur med kvarlämnade ögon som dömande betraktar mig när jag hugger in i deras lekamen  – och om jag någon gång borde vara nervös över att någon nyst i min mat så är det efter en sådan lista.

För tänk om jag inte gillar det som ligger framför mig på tallriken som servitören eller kocken valt ut till mig? 
Då riskerar jag ju inte bara att förolämpa kocken, jag kommer även behöva betala för min rätt trots att jag lämnar restaurangen med kurrande mage.
Jag menar, VEM vill riskera det?
Inte jag…

Ps. Jag inser att jag framstår som en ruskigt trist person efter att ha läst igenom mitt inlägg en gång till. Finns det någon er där ute som resonerar som jag eller är det dags för mig att en gång för alla skaffa mig vuxna smaklökar?

Har Isabella Löwengrip köpt spök-kommentarer för att boosta sitt reklaminlägg?

Vad gör man när i princip alla ens samarbetspartners dragit öron åt sig – som ett resultat av förra veckans publiceringar  –  och man är i desperat behov av en framgångsrik kampanj med högt engangemang (som kommentarer) att presentera för företaget efter avslut?

Jo, man sätter sig och köper spök-kommentarer på Instagram för att kampanjen ska framstå som mer lyckad än vad den faktiskt var.
De flesta vet att köpta följare, likes och kommentarer är totalt värdelöst engagemang för det marknadsförande företaget och ändå finns det folk som fortfarande försöker lura kunder på det här viset.

Jag tog fyra slumpmässiga skärmdumpar på Isabellas reklaminlägg och allt som är inringar här nedan är kommentarer som hon betalat för och alltså inte potentiella kunder till Chimi Eyewear som det först framstod som.

Använder du Isabellas rabattkod #inteallaspöken så får du 30% rabatt på ditt nästa inköp av spök-kommentarer!
(Obs. Skämt)

Följarna är inte helt imponerade.

Tack för tips!