Måndagspepp med Lojsan och Hannalicious

Att influencers kläcker ur sig saker som gör fysiskt ont i hjärnan att höra händer lite då och då och är väl egentligen ingenting anmärkningsvärt, utan en del av livet. Något man får lära sig att leva med och likt barnskrik på en långflygning filtrera bort efter bästa förmåga, men ibland går det helt enkelt inte och detta är just ett sådant tillfälle där jag känner att jag mött min överman.
Jag kan inte värja mig från dumheten och helt plötsligt framstår en asiatisk ätpinne i varje trumhinna som inte enbart negativt.
Lojsan och Hannalicious senaste avsnitt i podden ”Måndagsvibe” är just ett sådant tillfälle, och det är inte EN av deras diskussioner som får mig att vilja beställa sushi, utan TVÅ!

Här är nummer ett:

Ända sedan Alice Stenlöf  avslöjade att hon är den första svenska influencern att marknadsföra Victoria’s Secrets i Sverige så har kritiken regnat in.
Både Peg Parnevik och fotografen Rami Hanna är ytterst skeptiska till företagets nya och mer inkluderande policy som Peg inte tycker än någonting annat än samma, gamla koncept som tidigare, men inslaget i sprillans nytt presentpapper.
Detta diskuterar Lojsan och Hannalicious i sin podd ”Måndagsvibe” avsnitt 25 och ställer sig helt oförstående till kritiken, som jag i ärlighetens namn undrar om de ens förstår innebörden av med tanke på diskussionen som följde.

Varken Hanna eller Lojsan ser något problematiskt i att samarbeta med märket och tycker att det är som vilket annat samarbete som helst.
Lojsan tar upp ett uttalande från Victorias Secret där de sagt att de inte ämnar inkludera varken trans eller homosexuella i sin marknadsföring.
”Där kan jag vara lite såhär, det är mer en personlighetsgrej. Man behöver ju inte gå på personlighetsgrejer vilka som ska vara med eller inte”, säger Lojsan.
Att vara trans eller homosexuell är alltså en personlighetsgrej enligt henne.
Ni vet..som att vara morgontrött.

Lojsan fortsätter rapa upp obegripligheter och hävdar att finns massor av klädmärken som bara levererar XXL och undrar om någon som Molly Rustas som bär XXS ska känna sig kränkt om hon går i en sådan affär.
Hanna kallar detta för typsikt PK-Sverige som hon är så fucking trött på och att folk faktiskt måste chilla.
De ignoranta uttalandena står som spön i backen och precis som min finska kollega Daniella skriver på sin blogg:

Det är lätt att slänga ur sig att det aldrig kommer gå att inkludera alla människor, när man själv är den som alltid blir inkluderad.

Man kanske inte alltid kan inkludera alla, men man kan definitivt vara mer inkluderande än så här.

Peg Parnevik går ett steg längre och uppmanar följarna att inte lyssna på den här podcasten om de har en ätstörning, är i minoritet eller mår dåligt över sin kropp.
Hon kallar det vansinnigt ignorant och hänsynslöst och avslutar med att hon aldrig hört något så absurt och sårande på väldigt länge. Hon och Penny tar även upp det här i sin podd ”Pillowtalk”.

Och så nummer två:

Hannalicious och Lojsan goes Malena Ivarsson och svarar på frågan om hur man ska göra för att hålla igång sexlivet i en relation.
Deras svar: Att man bör bita ihop och ställa upp på sex, även om man själv faktiskt inte vill.

Sa jag Hannalicious och Lojsan goes Malena Ivarsson?
Fel av mig, jag menar naturligtvis Anna Anka.
Och Helge Fossmo.
Ytterligare två stjärnor som förespråkat att kvinnan bör ställa upp när mannen vill ha sex.
Det måste kännas fint för Hanna och Lojsat att ha sällat sig till den skaran.

Tjejerna avslutar podden med att säga att om man inte håller med dem eller vill komma med feedback så ska man skriva till dem, och det är det några stycken som gjort.
Deras kritik har omedelbart raderats på Instagram, något som Lojsan försvarar med att eftersom det KAN finnas enstaka kommentarer som är över gränsen så är det lika bra att sopa helrent.
Dock kan de inte radera omdömen på Podcaster och där talar inläggen sitt tydliga språk.

ÖPPET SPÅR

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts…

Varför göra en kopia på ett redan billigt original?

Jag förstår varför folk köper piratkopior av saker.
Man vill ha någonting man inte har råd med, och köper då en kopia och hoppas att ingen ska märka att det är just det – en kopia.

En ”billig” Rolexklocka kan man kanske få loss för drygt 100 000 kr, något som inte alla kan hosta upp på en eftermiddag, utan då köper man en kopia och SER lyxig ut, trots att man inte på något sätt faktiskt är det.
Det fattar jag!
Men VARFÖR skulle någon köpa en kopia på en Daniel Wellington-klocka som redan ÄR billig?
Visst, kopian är ännu billigare än originalet men VEM skulle vilja stoltsera med en klocka som inte ens i sitt original är något att stoltsera med?

Kan NÅGON förklara för mig???

Nu förstår jag varför Bonnier och Tailsweep inte ville att jag skulle få tag på Isabella Löwengrips statistik

Frida Boisen, Andreas Sandin och Daniel Troyse på Bonnier/Tailsweep

I april 2018 avslöjade jag att Isabella Löwengrip hade 260 000 unika besökare i veckan hos United Influencers, en siffra som är en bråkdel av de 1 500 000 hon själv konsekvent hävdat till media utan minsta bevis.

När Isabella fick sparken från United Influencers och flyttade sin blogg till Tailsweep så jag blev garanterad transparens gällande hennes statiskt från deras ”Head of Influencers”-  Daniel Troyse – som höll med mig om att det är SÅ viktigt för branschen.

Det var ingenting annat än en stor fet lögn och han slutade helt sonika att svara på mail om saken när jag fortsatte fråga.
Då skickade jag ett mail till en annan del av Bonnier för att se om de kunde hjälpa mig, något som resulterade i att det skickades ut ett massmail om att ingen, under några som helst omständigheter fick ge den till mig. Jag blev mer eller mindre svartlistad hos dem.

För ett tag sedan fick jag däremot tag i Tailsweeps totala siffra som visade att ALLA deras bloggar tillsammans har enligt den 690 000/unika besökare i veckan. Den siffran bekräftades till slut av Tailsweep/Bonnier till Mediepodden, men de vägrade fortfarande avslöja hur stor del av den siffran som kom från Isabellas blogg, och nu förstår jag varför..

Isabellas statistik är nämligen lägre NU än när hennes blogg låg hos United Influencers.
Då hade hon 260 000 unika besökare/veckan och enligt Tailsweeps egna material så har hon tappat drygt 60 000 av dem då siffran de presenterar för företag nu är 200 000 unika besökare/v.

Inte undra på att Bonnier och Tailsweep inte ville att jag skulle få tag på den!!
Det är ingenting annat än lögn och förbannad dikt!
Fy så pinsamt och oprofessionellt av det som ska vara ett av Sveriges största mediehus!!

Det må ta tid för mig ibland, men sanningen kommer alltid fram till slut. 
Alltid!