Visdomspärla signerad Anna Book

Hej fina ni! Jag vill bara skriva några rader om uppmuntran. Vi alla har ju bättre och sämre dagar, men ett uppmuntrande ord kan verkligen förändra hur vi känner, det tror jag de flesta håller med om. Jag måste jobba på det jag säger varje dag. Inte bara till andra, utan även mig själv. Jag har fått känna värmen utav uppmuntran och vänliga ord från många. Men också smärtan och kylan i en eller flera nedslående kommentarer eller ord. Så underskatta inte dina ord. Uppmuntra istället varandra och er själva mera, genom ord och handlingar sprid positivitet, tacksamhet, förståelse, vänlighet, stöd och kärlek i största möjliga mån. Samt försök att känna mer MED dina medmänniskor, än döma, anta och förakta. Allt syns inte utåt ❤️ Önskar alla en riktigt bra dag, kärlek A. #tacksam ✝️?? // Anna Toledano Book

Anna Toledo Book uppmuntrar följarna att uppmuntra varandra med uppmuntrande ord, och möts av idel kärlek i kommentarsfältet.
Vännerna Kin och Magdalena Graaf har lämnat kommentarer och Kin skriver att alla borde få ha en Anna i sitt liv.

Jag hade lite Anna i mitt liv under en period när hon höll på ringde och sökte mig via min sambo, som inte var supersugen på att lämna ut mitt telefonnummer till henne. Eller till någon egentligen. 🙂
Vi hade några veckor där när Anna inte tyckte att jag var ”smuts” men ordningen var snabbt återställd igen när hon gick in och blockade mig på Instagram för hundrade gången.
Men vi kommer alltid ha Paris, jag och Anna 😉

Hade du velat ha lite Anna i ditt liv?

Att resa utan barn

Bildkälla: Stella Pictures

På tal om föräldraskap och hur olika familjer gör blev det en liten diskussion i kommentarsfältet igår om vårt ickeresande med barn utomlands. Jag förstår att sånt som känns helt självklart för vissa inte alls är rimligt för andra och jag tror man gör mycket av det som man själv växte upp med. För oss är det den absoluta lyxen för vår familj att få vara nio veckor tillsammans på Gotland på somrarna och åker vi någon annanstans så är det tex till Åre eller andra vänners sommarställen. Att åka utomlands själva bara vi tre gjorde vi en del när Lynn var mindre men ingen av oss tycker att det är särskilt kul att hänga vid ett poolområde så den typen av semester lockar inte. Däremot längtar jag efter tiden när Lynn vill följa med till gamla franska städer eller London och strosa runt i skivbutiker, äta croissanter och umgås med oss bara vi tre. // Elsa Billgren

Elsa Billgren har skrivit på sin blogg att hon och maken inte tar med sonen Lynn när de åker utomland eftersom han är för liten för att uppskatta sakerna de vill göra. Hon skriver även att vissa av dessa resor är menade som kvalitetstid för de båda föräldrarna.
Elsa beskriver små övernattningar i exempelvis Köpenhamn, som tillfällen för dem att få egentid och romantik så att relation varar riktigt länge.
Om ingen tycker att det är kul med det som räknas som sedvanliga familjesemestrar så är det väl inga konstigheter? Familjen spenderar trots allt ganska så många veckor i huset på Gotland, så brist på kvalitetstid verkar det således inte finnas.

Vad tycker i om det här?
Jag tycker resonemanget känns fullt rimligt.


Bilden är från 2014 men dök upp när jag sökte bilder i databasen, och jag tyckte den var lite gullig så jag valde den. 🙂

Olika starka varumärken?

Bildkälla: Marcelo Pena Instastory

Jag började fundera igår när jag satt och skrollade på telefonen…
Hur kan det komma sig att Emilia Wahlund kan leva på sina sociala medier, samtidigt som Marcelo Pena har ett ”vanligt” jobb vid sidan av, trots att han har mer än dubbelt så många följare som hon?
Är hans varumärke så mycket svagare eller kan det vara så att han faktiskt vill ha ett ”vanligt” jobb istället för att bara vara en influencer?

Vad tror ni?

Hudfixaren Ram fortsätter kritisera Caia

https://www.tiktok.com/@hudfixaren/video/7258579151186054427?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7195504509136143878

Hudfixaren Ram tar återigen till Tiktok för att kritisera Caia Cosmetics. Den här gången går han inte så hårt åt själva innehållet i produkterna, utan riktar in sig på att före och efterbilderna är uppenbart redigerade.

Caia har ett nytt erbjudande hörni, köp en Bronzer och få en ny ögonfärg, en ny hårfärg, en ny hudton och en helt ny personlighet med! // Hudfixaren Ram.

Det är inte första gången som färger skiljer sig åt på Caias före och efterbilder. När reklambilderna för företagets brun utan sol började cirklera så såg man tydligt att det inte bara var hudtonen som ändrats, utan det hade även det linne som bars under plåtningen.
Missade du det kan du läsa här.

Borde inte Caia vara lite mer måna om att producera och publicera trovädrig reklam, istället för det här konstanta redigerandet?