Tisdag 20 Apr
Stockholm

Ida Warg guidar: Så formar du rumpan

Kämpa!
Kämpa!. Foto:

Nyheter24:s träningsexpert, bloggare och krönikör Ida Warg utmanar dig! Den här veckan har du möjlighet att haka på utmaningen som formar din rumpa. Är du med?

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Lär känna Ida

Namn: Ida Warg

Ålder: 26

Bor: Stockholm

Idas blogg hittar du här.

Samt här på Facebook.

Och hennes instagramkonto här.

Ida är Nyheter24:s träningsexpert, bloggare och krönikör. 

Det är måndag och dags för ny utmaning! Nu är det dags att jobba på våra rumpor. Här kommer en av mina favoriter som tränar alla tre gluteus-muskler och som även är pulshöjande. Perfekt att lägga in i din cirkelträning, benpass eller bara köra som den är.

Den här veckan utmanar jag er nämligen att göra minst 400 djupa squats med sumokick - totalt.

Så här gör du: Stå lite bredare isär med fötterna än du brukar när du gör squats. Om du vill kan du vinkla ut tårna. Gör en så djup squat/knäböj du kan utan att tappa ryggen. Gå sedan rakt upp och lyft upp ena benet rakt ut åt sidan och landa sedan direkt ner i en djup squat. Växla ben mellan övningarna. 

Ni hittar övningen här en minut in i klippet:


Kommentera
Kopiera länk
Dela