Julmust vs Coca-Cola - tomten avgör

Med tomtenmasken på lurar Coca-Cola in sig på svenskarnas julbord.


SVERIGE. Varje jul pågår en kamp på våra julbord. De flesta av oss är inblandade utan att vi tänker på det.

Den står mellan svensk tradition och amerikansk varumärkesstrategi. För det är fortfarande så att julmusten är den populäraste alkoholfria julaftonsdrycken.

Men Coca-Cola har sedan många år tagit nya marknadsandelar. Och den största hjälpen får läskmärket från självaste tomten. Genom att förknippa sitt varumärke med jul och jultomten lurar Coca-Cola oss att tro att de också tillhör det svenska julbordet, skriver HD .

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Då kan bitcoinutbudet halveras

Polisen rapporterar om brand, Nacka

"Bilbrand i Fisksätra.", skriver polisen på sin hemsida.

Teknikbolagen sänkte Wall Street

1 timme sedan
Teknikbolagen agerade sänke när Wall Street avslutade handelsveckan i moll. Nasdaqs kompositindex backade över 2 procent.

Kundtjänstens VÄRSTA typ av kund: "Avsluta samtalet"

1 timme sedan
Kundtjänstpersonal pratar med en mängd olika typer av personer. Kundtjänstmedarbetaren Marielle Grääs berättar för Nyheter24 att de flesta är trevliga men att det finns en typ som får personalen att sätta ner foten.

Polisen i Stockholm rapporterar om brand

1 timme sedan
"Polis larmas till en villabrand i Långbro.", skriver polisen på sin hemsida.

Tredje borgmästare mördad i Ecuador

2 timmar sedan
Borgmästare Jorge Maldonado i gruvstaden Portovelo i Ecuador sköts till döds på fredagen. Det är det tredje mordet på borgmästare i landet inom en månad.