Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Studie: 99 procent av allt i sociala medier struntar vi i

Informationen i sociala medier skapar litet engagemang, visar en studie.
1 av 1

Informationen i sociala medier skapar litet engagemang, visar en studie.

TT-montage

Nyheter | 21/08/2014 07:23

Vi engageras väldigt lite av informationen i sociala medier, visar en ny studie.

Tror du att du bryr dig mycket om informationen du möts av på Facebook, Twitter eller Google+? Det gör du inte. 

En ny studie som samlat ihop data från 1,6 miljoner osponsrade inlägg i dessa tre sociala medier visar att vi inte bryr oss om 99 procent av dessa, skriver sajten Venture Beat. 

Nådde 361 miljoner

Undersökningen utfördes av sociala medier-plattformen Social Flow. Mellan den 1 april och 31 juli nådde de analyserade inläggen mer än 361 miljoner unika användare vilket genererade 1,5 miljarder reaktioner. 

1 procent leder till reaktioner

Endast 1 procent av allt innehåll som analyserades ledde till någon typ av social reaktion, enligt Venture Beat

Så nästa gång du skriver något som inte gillas eller kommenteras, prova att skriva 99 saker till. Plötsligt händer det.