Nyheter24
Annons

Så blir Bubs-butikens grand opening – DJ och goodiebags

Publicerad: 20 okt. 2025, kl. 17:36
Bilder på Bubs godis.
Så blir Bubs-butikens grand opening – DJ och goodiebags. Foto: Madeleine Hollender/Pressbilder
Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfrittPrenumerera

På Lucia, den 13 december, öppnar Bubs sin första konceptbutik någonsin i Stockholm City. Butiken kommer ligga på Norrlandsgatan 21 och beskrivs som en stor satsning där besökare får ta del av hela varumärkets värld.

Butiken är 220 kvadratmeter stor och kommer bli den första i sitt slag. Där kommer kunder både kunna köpa varumärkets senaste smaker, chokladdoppade varianter och ett sortiment av merch och gåvokit. 

Bubs öppnar godisbutik på Norrlandsgatan

År 2025 uppmärksammades Bubs av TIME:s och hamnade på deras lista över de 100 mest inflytelserika företag. Samma år öppnade de en tillfällig pop-up i New York.

Nyheter24 har pratat med Helena Sandström, internationell marknadschef på Bubs, om öppningen av den nya godisbutiken och vad kunderna egentligen kan förvänta sig den 13 december på öppningsdagen.

– Vi kommer ha en grand opening med härlig DJ musik och bra stämning på plats på öppningsdagen den 13 december.

Sandström hoppas att det är många som kommer vilja besöka butiken, inte minst på självs öppningsdagen.

– Det är ju såklart något vi hoppas på då det finns stort engagemang för Bubs. De första besökarna kommer få en Bubsig goodiebag med unika produkter. Vi kommer släppa fler nyheter om öppningen ju närmare vi kommer, säger hon till Nyheter24.

Foto: Pressbild

Så länge får den nya godisbutiken stanna

Många har frågat sig om butiken endast är en pop-up, precis som i New York, eller om den kommer stanna permanent. 

Annons

– Det är en permanent butik! Vi tror starkt på att finnas över tid då vi exempelvis har många av våra fans utomlands eller i andra delar av Sverige. Vi har sett tecken på att Bubs och Swedish candy är en svensk stolthet som lockar turister och vi tror att butiken kan bli en spännande destination att besöka när man besöker Stockholm, förklarar Sandström. 

Adressen ska vara vald med omsorg för att fylla alla kundernas behov. 

– Att hitta rätt plats var inte lätt - vi ville ha ett centralt läge för att göra det enkelt att besöka oss, och kvarteret är ju fantastiskt med sitt övriga utbud av spännande mode, caféer och beauty. Sedan är vi väldigt glada för att vi hittade en relativt stor lokal som gör det möjligt för oss att bjuda in till event och aktiveringar, säger Helena Sandström.

Foto: Madeleine Hollender/Pressbild

Kommentarer

Annons
Annons
Annons