Holta kräver 350 000 för signatur

Indianerna förhandlar med Rune Holta – men de avskräcks av norrmannens lönekrav.


Rune Holta är är en av världens snabbaste speedway-förare. han är också en man med höga löneambitioner, erfar Nerikes Allehanda. Enligt tidningens uppgifter vill Holta ha 350 000 i sign-on-bonus, 9 000 kronor för varje resa till Sverige samt 5 800 kronor per inkörd poäng om han ska köa för Indianerna nästa säsong.

Frågan är om priset är för högt för Indianerna, eller om klubben bara läckt ut Holtas löneambitioner för att sätta press på honom i förhandlingarna.

– Inget är klart med Holta. Han är på semester i Kina och ska höra av sig när han kommer hem i slutet av veckan, säger Indianernas lagledare "Dalle" Andersson till Nerikes Allehanda.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Publikfest i Partille – men Sävehof utan chans

Ytterligare 1,5 miljarder till gymnastikläkarens offer

1 timme sedan
FBI:s misslyckande gör att den amerikanska staten nu får betala motsvarande 1,5 miljarder kronor sammanlagt till ett hundratal offer för gymnastikläkaren Larry Nassars övergrepp.

Ryska fäktare nobbar OS-kval

3 timmar sedan
Det blir inga ryska fäktare i OS i Paris. Ryssarna bojkottar kvalen till OS.

Skrällvinsten ger lyft på världsrankningen

3 timmar sedan
Anton Källberg förbättrar sin tidigare toppnotering ytterligare. Nu är svensken tolva på världsrakningen i bordtennis.

Fylla på ungdomsturnering: "Förkastligt"

idag 14:58
Ledare för det finländska U17-landslaget i ishockey festade till det i samband med en turnering i Sverige – och spydde ner en buss. Nu planerar Finlands ishockeyförbund att anmäla händelsen. Det är helt förkastligt, säger Kimmo Oikarinen.

Chefernas Verstappen-tjafs: “Fokusera på ditt”

idag 14:42
Mercedes stallchef Toto Wolff flörtar fortsatt öppet med F1-världsmästaren Max Verstappen. Hans dito i Red Bull, Christian Horner, har tröttnat: Mercedes är sämre än stall som använder sig av sina egna motorer. Jag tycker det är dags att Toto fokuserar på sitt egna stall, snarare än förarmarknaden.