MTV.se försöker öka trafiken genom att värva succébloggerskan Kenza.
MTV:s sommarsatsning verkar inte ha räckt. De nya chefsvärvningarna från Kanal 5, Lunarstorm och Glife, gav inte den succétrafik man hoppats på. MTV.se ger sig därför ut på en riktig offensiv för att öka trafiken till sajten. Nu värvar man succébloggerskan Kenza Zouiten.
– Hon ska bevaka konserter och happenings och skriva om det utifrån tonårsperspektivet, säger Rebecca Crusoe, nordisk pr-chef på MTV, till Dagens Media.
Varför Kenza?
– Hon fick följa med oss till England under Europe Music Awards. Det föll väl ut, hur en vanlig tjej upplever artister och kändisvärlden blev väldigt uppskattat. Hon är en mycket populär tjej, som många ser upp till, svarar hon till Dagens Media.
Antagligen kan Kenza öka MTV:s 50 000 veckobesökare med några tusen. Om det blir några vidare värvningar är fortfarande oklart.
Skrivet av:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera eller svara på andra kommentarer.