Paris Hiltons guldchock floppade

Guldvärdet sjunker drastiskt för Paris.


Paris Hilton var en gång så högt värderad att hon låg i nivå med Islands valutareserv. Klubbägare betalade tiotusentals dollar bara för att ha henne som gäst. Några halvdana teveserier och kalkonfilmer senare har hennes varumärkes glans tonats ner.

När Rich Prosecco klädde av Paris naken och målade henne i guld för en ny spritreklam blev det inte den positiva effekt de hoppats på. Beslutet har snarare gått dem emot. Spriten som säljs i 30 länder har fått hålla stora lager då ingen verkar ha råd med drickan. Kanske är det finanskrisens fel när de måste prisdumpa 30 000 flaskor vars bästföredatum går ut i maj, skriver Croatian Times.

Ändå säger det österrikiska spritmärket vilja fortsätta sin kampanj med guldklimpen. Om inte annat har den här historien gett Prosecco publicitet då skvallertidningarna älskar skadeglädje.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!