Madonnas nya katastrofreklam

Stjärnans nya reklamkampanj är en sönderretuscherad katastrof.


Vi känner väl alla lite åldernojja då och då. Alla de där åren som gått utan att vi uppnått allt det där, vad det nu är. Men ibland kan det sannerligen gå överstyr då rynkor, gäddhäng och celluliter ska bort. Det senaste exemplet i raden är superstjärnan Madonnas senaste reklam för Louis Vuitton.

Med en typisk Louis Vuitton-väska i hand tycks det snarare vara en skyltdocka än Madonna som sitter i en fåtölj och blickar ut mot plastigheten. Inte en enda kvadratcentimeter tycks ha klarat sig undan retuscheringstsunamin. Till och med hennes fingrar har gjorts blekvita. Kanske ett homage till avlidne Michael Jackson?

I vilket fall har bilden nu läckt ut i media där flera krönikörer och inte minst läsare gör sig lustiga på stjärnans bekostnad.

"Madonna räknar tillbaka åren i nya Louis Vuitton-reklamen... Material Girl ser mest plastig ut i sin senaste reklam.", skriver Daily Mail.

"När kirurgernas skalpell inte kan göra mer för din look, varför inte vända sig till det näst bästa? Dr Photoshop.", skriver kändisbloggen Celebitchy.

Madonna är säkerligen nöjd med kampanjen. För bilden ska hon ha fått hela 6,5 miljoner pund. Drygt 83 miljoner kronor.

Tycker du att det är likt originalet? Kolla in bildspelet ovan. Klicka på pilarna.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!