Levi's satsar på 501:an - igen

Det är den nya trenden boyfriend fit som jeansmärket satsar på.


Vad vore mänskligheten utan Levi's jeansmodell 501:an som funnits sedan 1890?

Ingenting tycker jeansskaparna som för tredje säsongen i rad väljer att lyfta fram jeansmodellen.

– Modellen uppdateras ungefär var tionde år och förra året var det dags igen. Då valde vi att fronta hela vår varumärkeskampanj med 501:an, något som föll väldigt väl ut säger Linda Persson, marknadschef för Levi´s i Sverige till Dagens Media.

Något som Levi's vill trycka extra hårt på är att modellen ska kännas lockande för kvinnor.

Det är den nya trenden boyfriend fit som jeansmärket satsar på. De är lite lösare i modellen och det ska se ut som om du har lånat pojkvännens jeans.

Levi's har även låtit inflytelserika modeprofiler designa sina egna 501:or.

Elin Kling, Helena af Sandeberg, Musse Hasselvall, Daniel Lindström, Ken Fujimoto, Daniel Adams-Ray och Richard Hutchinson är de som har satt sin personliga touch på jeansen.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!