Springsteen-fans väntar förgäves?

Hundratals fans har fått pengarna dragna från sitt konto men ingen biljett.


Förra veckan var det hundratals Bruce Springsteen fans som hade betalat för konsertbiljetter men inte fått några. Eventim lovade att de skulle lösa problemet inom 48 timmar, men drygt en vecka senare nu har dessa stackars fans inte fått sina biljetter.

En vecka senare har Eventim fortfarande inte kompenserat de kunder som fått pengar dragna från kontot men inga biljetter. Nöjesbladet skriver om krånglet som fansen får utstå:

– Det enda man kan komma till är en telefonsvarare som säger att de ska ringa upp alla ”drabbade” ... Men en hel vecka och inget har hänt?

En annan läsare har haft besvär med att få ut sin biljett via ombud:

– När jag då lämnar min uthämtningskod så säger man att det inte finns någon sådan kod och att det inte ens är rätt ”kodformat”.

På Eventims hemsida finns inte någon förklaring eller hjälp överhuvudtaget. Det nämns inte ens på hemsidan. Vd:n för Eventim Sweden AB, Marc Fettes, försöker förklarar problemen:

– Det elektroniska svenska betalningssystemet kraschade förra veckan, och det var inget som vi hade kontroll över. Men vi tror att det hände eftersom vårt eget system på Eventim är snabbare än den elektroniska betalningsplattformen. De hamnade i otakt helt enkelt. Det är också förklaringen till att vissa har haft svårt att få ut biljetter via sina koder, säger han till Nöjesbladet.

Ni skulle ju ha löst det här inom 48 timmar?

– Vi har också löst det för flertalet av kunderna. Men vi beklagar att det har tagit tid för vissa och vi ska se till att lösa allas problem inom kort. Alla ska få sina biljetter.

Det återstår att se vad som händer, men vi får hoppas att det löser sig snart.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!