Blondinbella:
Bella gör ett samarbete med Polarn och Pyret och direkt så ramlar det in kommentarer om att ”nu ska jag minsanna aldrig mer handlar på PoP” och ”där försvann allt mitt förtroende för PoP”!!
Det riktigt dryper bitterhet och jag har svårt att förstå varför..
Vad är skillnaden mellan att göra reklam i en traditionell tidning, på tv eller radio jämfört med på sociala medier? Hur kan företaget tappa trovärdighet genom att annonsera på en blogg som har just den målgrupp de är ute efter?
Att både företag och bloggare skulle tappa trovärdighet om exempelvis Bella gjorde reklam för fiskespön kan jag förstå men när ett samarbete ändå är så pass ”spot on” som PoPs reklaminlägg hos Bella faktiskt är – hur kan DET skada ett företags trovärdighet?
Sen att man tycker att en bloggare har för många samarbeten – hur spot on de än är- kan jag köpa men att ett så här pass passande inlägg sänker företagets trovärdighet, nej, jag förstår inte…
Ska företaget kräva att bloggaren inte gör fler samarbeten den veckan? Månaden?
Varför känner många läsare så här tror ni?