Blondinbella granskas för reklam

Isabella Löwengrip kan ha bedrivit dold reklam.


Bloggaren Blondinbella är i blåsväder. Det är knappast första gången Isabella "Blondinbella" Löwengrip anklagas för att ägna sig åt dold reklam på bloggen, men att Konsumentombudsmannen (KO) nu tar sig en titt på ärendet gör det hela betydligt allvarligare.

Det är fyra olika fall som KO intresserat sig för där företag blivit omskrivna på ett "tämligen överdrivet positivt och informativt sätt" som framstår som kommersiell reklam. KO vill därför ta reda på vilka villkor som ligger bakom marknadsföringen.

Ett av de företag som utreds är Naglar på Fridas i Stockholm. Så här skrev Isabella Löwengrip i maj förra året.

”Så jag bokade tid där och idag var jag där och gjorde nagelförstärkning med akryl! Det kostade 790 kronor första gången och det blev hur bra som helst, Gunilla är bäst. Bokade tid igen om tre veckor.”

Bland avser KO undersöka huruvida företagen förser Blondinbella med produkter och hur kostnaderna för produkterna i så fall regleras.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!