Axfood skalar upp satsningen på hybridbutiker

Dagligvarubolaget Axfood ska skala upp sin satsning på hybridbutiker inom Tempo som ingår i Hemköpskedjan. För drygt ett år sedan genomförde bolaget och Hemköp en pilot med fem Tempo-butiker där det testades en hybridlösning, som innebar att butiken kunde ha både bemannade och obemannade öppettider.

Efter det framgångsrika pilotprojektet kommer nu fler Tempo-butiker att erbjuda utökade öppettider genom en kombination av bemannade och obemannade öppettider. Nästa hybridlansering planeras redan i sommar.

- Vår ambition med hybridbutikerna har varit att öka både kundnöjdhet och försäljning genom att förbättra tillgängligheten och göra det enklare för kunderna att handla. Det har vi lyckats med.

Lösningen har också varit uppskattad av våra handlare, som i flera fall har fått en mer hållbar arbetssituation. Därför ser vi fram emot att lansera fler hybridbutiker inom Tempo.

Det rimmar också väl med Tempos kundlöfte att göra det enklare och trevligare att leva där man bor, säger Johan Dahl, affärsutvecklingschef i Hemköpskedjan, i en kommentar.


/
Mat
/
/