Nyheter24 har stärkt sitt varumärke.
Nyheter24 stärker sitt varumärke. Bättre än både Aftonbladet och Expressen. - Foto: Unsplash

Nyheter24 stärker varumärket – bättre än Aftonbladet och Expressen

Reuters nya rapport Digital news report visar att Nyheter24 når fler läsare online än Dagens Industri, Svenska Dagbladet, SVT och Metro. Samtidigt är Nyheter24:s varumärke starkare än båda de stora kvällstidningarna.


Är du en av alla som gillar att läsa Nyheter24 lite då och då? Eller kanske varje dag? Du är långt ifrån ensam. 

I den årliga undersökningen Digital news report från Oxfords universitet och Reuters som granskat 37 länders mediavanor visar det att Nyheter24 inte bara har en stor andel av Sveriges nyhetskonsumenter, vi har också ett starkt varumärke. 

16 procent av svenska mediekonsumenter går in på Nyheter24 varje vecka. Det gör att Nyheter24 är större online än bland andra Sveriges Radio, SVT, Svenska Dagbladet, Metro och Dagens Industri. 


Även som varumärke är Nyheter24 starkt. När Reuters Institute mäter "brand trust", alltså hur mycket man litar på ett varumärke, hamnar Nyheter24 framför både Aftonbladet och Expressen. 


Nyheter24:s chefredaktör Henrik Eriksson kommenterar rapporten så här:

– Det känns fantastiskt roligt att redaktionens hårda arbete ger resultat Vi har sedan ett år tillbaka gjort en varumärkesresa och lanserat en ny design för sajten. Sedan tidigare är Nyheter24 den ledande nyhetsajten för millennials och att få dessa fantastiska siffror svart på vitt är otroligt glädjande. Det här ska vi fira!

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!