Svenska modeveckan en flopp

En tredjedel av modebolagen har tackat nej. Årets modevecka lutar mot flopp.


Det är bara två veckor kvar tills Stockholms modevecka drar igång med Fashion Week by Berns. Ett buffébord i det senaste modet och ett viktigt kulturevent. Men nu verkar det som att den svenska modeveckan blir en flopp.

En tredjedel av modebolagen har tackat nej till att delta. En av dem är storaktören Filippa K Inför USA-lanseringen väljer man nu bort modeveckan i Stockholm. Det är nämligen för svenskt.

– Vi är inte missnöjda egentligen men vi behöver en mer internationell arena. Den dag arrangemanget visar på fler besök från internationell modepress kommer vi kanske tillbaka, säger Filippa K:s marknadsföringschef Eva Boding till Dagens Industri.

Även Björn Borg har tackat nej och många mindre modebolag tycker att det blivit alldeles för dyrt att visa plagg på modeveckan. Priset för att delta har nämligen ökat sedan i fjol, enligt Dagens Industri. Fortfarande kan dock modesugna fashionistas njuta av Cheap Monday, Acne och Tiger för att nämna några.

Ingen retur för det här i år:

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!