Rodeo värvar hetaste bloggtjejerna

Tre av de hetaste bloggtjejerna just nu kommer pryda Rodeo dagligen.


Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt Prenumerera
X

Gillar du artikeln?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.

Välj nyhetsbrev

Livsstilsmagasinet Rodeo är en tidning som tar det mesta på allvar. Både vad det gäller kulturyttringar som konst och litteratur och kommersiella livsnödigheter som mode och musik. Nu skär de ner på antalet gratistidningar till fyra nummer per år och storsatsar i stället på internet med nya hemsidan Rodeo.net.

Rodeos nya ansikten utåt är tre unga tjejer som är något av riktiga tungviktare inom mode- och fotoblogssfären.

Signe Siemsen, driver bloggen Milk som genomsyras av färglada ponnys. Siemsen är affischnamn för American Apparel världen över och är prisbelönt klubbchef på Spybar. Hon har även fotograferat för Stureplan.se.

Nike Felldin är student och fotomodell. Felldin stod för Stockholms modeveckas största stund när hon gick med pojkvännen hand i hand på Cheap Mondays visning. Hon har tidigare bloggat för Stureplan.se men valde att driva sin egna blogg Dear Nike där hon fick vara mer sig själv.

Men det riktiga guldkornet är Johanna Ljungquist som har den lite mindre uppmärksammade bloggen The New Kid. Nu når hon en större publik för första gången. Folk från hela världen har letat sig till den lite konstiga, men väldigt kreativa bloggen med bilder som blandar lek med djup.

– Jag vet inte varför jag började. Min första sida var både text och foton. Fast där kunde jag inte skriva riktigt vad jag ville så jag startade The New Kid, berättar Ljungqvist för Nyheter24.

Ljungquist från Gislaved hade innebandyn som största intresse fram tills hon tog upp kameran för två år sedan. I modebloggsammanhang har hon blivit något av en snackis. Det är många som länkar till bilderna och över hälften av läsarna är internationella.

– När man är inne i det där blir det ibland overkligt, säger Ljungquist angående sin beundrarskara.

– På nätet finns det fler som har referenser. Det är inte många här som är allmänt intresserad av konst och foto.

Det är ibland svårt att tro att en amatör har tagit bilderna där Ljungquist själv agerar modell i suggestiva miljöer.

– Jag försöker fånga en känsla. Ofta har jag en idé som sedan blir något annat. Jag tänker ofta på ljuset och chansar en del. Men det mest seriösa lägger jag upp på min egen hemsida.

– Just nu längtar jag mest efter våren, avslutar Ljungquist.

Sedan tidigare bloggar redaktörerna Agnes Braunerhielm, Johan Wirfält, och Daniel Björk och Lisa Milberg.

Lisa Lovisa Corneliusson som ligger bakom nätsatsningen. drev tidigare videobloggen LLC på SVT där man fick se allt från ett reportage om Robyns nya frisyr till en intervju där publicisten Tony Cederteg visade alla sina tatueringar genom att ta av sig kläderna.

Skrivet av:


stats