- Foto: Gorm Kallestad/NTB/TT och Fredrik Sandberg/TT

Ica-anställd: Här är frågan jag tröttnat på att få från kunder

Att svara på frågor från kunder hör till jobbet om man är anställd i matbutik. Men vissa frågor ställs oftare än andra eller är svåra att svara på. För Nyheter24 berättar Olivia, som jobbar i en Ica-butik, om frågan hon tröttnat på att kunder ställer.


Är vitkålen slut? Var finns bakpulvret? Vad kostar det här paketet med smör? Ja, det är frågor som kan höras i vilken matbutik som helst och som, allt som oftast, går att svara på. 

– Det är ofta en rolig del av jobbet. Det sociala där kunder ställer frågor, säger Olivia, som jobbar i en Ica-butik i södra Sverige och som egentligen heter någonting annat, till Nyheter24.

Här kan du läsa om det sjukaste Olivia sett en kund göra i Ica-butiken.

"Inte jag eller min kollega som sätter priserna"

Det finns dock en fråga som blivit allt mer vanlig och som, enligt Olivia, är omöjlig för personalen i butiken att svara på.

– På sistone är det många som frågar varför olika varor blivit dyrare och det är inte alltid det frågas på ett trevligt sätt. Mer såhär: ”varför har ni höjt priset på smör för?! När ska ni sluta med det?!”, berättar Olivia och fortsätter:

– Vi förstår att det är tufft för många när maten blir dyrare, men det är inte jag eller min kollega som packar upp varor som sätter priserna. Därför är det tröttsamt med den typen av frågor, som är så anklagande och som heller inte går att svara på.

Läs här om möjligheten som många missar på utvalda Ica-butiker.

Ica
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!