Måndag 21 Jun
Stockholm

Beach 2009: Angelas torsdag

Käka rätt och träna rätt. Angela Monroe visar dig hur man gör.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Glöm inte att du kan vara med och tävla om lyxiga presentkort från www.Grandpa.se. Tävla gör du HÄR.

Torsdag:

Frukost - Jag tröttnar aldrig på världens bästa frukost! Fiberhavregrynsgröt med linfrön och sesamfrön. Skivad banan och äppelmos med mellanmjölk till. Sex äggvitor. Brämhults hallonjuice och en kopp te.

Lunch - Tonfisksallad med fetaost och kikärtor. Grönsalladen är gjord på ruccola, isbergssallad, gurka, avokado, körbärstomater, rödlök och solrosgroddar. Jag toppar med salsa balsamica.

Middag - Asiatiska grönsaker, röd quinoa, kikärtor och kycklingbröstfilé med Sweet’n’sour chili sås på. Nyttigt, snabbt och enkelt.

Bloggmellis - Vattenmelon, vindruvor, jordgubbar och körsbär.

Träning - 60 minuter på motionscykel. Under delar av passet kör jag axlar med hjälp av 2 kilosvikter. Jag tränar mest för att upprätthålla det jag redan har. Därför kör jag all min överkroppsstyrka på en enda dag och endast två set på varje övning. Jag tränar på detta sätt för att jag inte vill bli biffigare utan bara bibehålla den tonade looken. Om man istället hade velat bygga nya muskler, skulle det vara mer effektivt att dela upp överkroppspasset i tre delar och köra tre set på varje övning.

Precis som med benpasset, vilar jag inte mellan övningarna utan tränar två muskelgrupper samtidigt. Jag varvar biceps curls med triceps dips tillexempel. När bicepsen vilar, kör jag triceps och vice versa.

Kolla in bildspelet ovan. Klicka på pilarna.

Skrivet av:

Kommentera
Kopiera länk
Dela