Caia Cosmetics julkalender möter hård kritik.
Caia Cosmetics julkalender möter hård kritik. - Foto: Instagram/caiacosmetics och Jari Kantola/Stella Pictures

Kunderna rasar mot Bianca Ingrossos julkalender: "Största skämtet"

Inom loppet av en timme sålde Bianca Ingrossos företag Caia Cosmetics slut på sina julkalendrar. Men nu möter innehållet i kalendern hård kritik från upprörda kunder.
"Seriöst, ni pissar på alla era lojala kunder", skriver en person på Instagram.


Det var under tisdagen som Bianca Ingrosso, 26, och hennes sminkföretag Caia Cosmetics lanserade sin julkalender innehållandes 24 produkter.

Nyheter24 har tidigare rapporterat om hur komikern Messiah Hallberg riktat hård kritik mot julkalendern och kallat den osmaklig. Läs mer om det här.

Caia Cosmetics julkalender sålde slut direkt

Caia Cosmetics sålde slut på sina 20 000 julkalendrar inom en timme. Med prissättningen på 1 795 kronor gjorde det att de sålde kalendrar för drygt 36 miljoner kronor.

Kunderna rasar mot Bianca Ingrosso

Men alla de kunder som nu fått sin julkalender från Caia Cosmetics hemskickad är inte helt nöjda med innehållet – tvärtom. 

Varje kalender ska, enligt företaget, innehålla skönhetsartiklar till ett värde av 3 595 kronor, men har nu visat sig innehålla produkter i resestorlek. Hundratals kunder känner sig lurade och kallar produkten för "största skämtet".

"Fruktansvärt dåligt med kalendern. Tycker otroligt synd om yngre tjejer som kanske har sparat ihop pengar för att kunna köpa den här och kommer få denna skiten… Värde 3000? Inte en chans", skriver en person på i Caia Cosmetics kommentarsfält på Instagram.

"Seriöst, ni pissar på alla era lojala kunder", skriver en annan som stör sig på att företaget inte besvarar kritiken.

Bianca Ingrosso: "Vi tycker olika"

Företaget har ännu inte bemött de kritiska kommentarerna, men Bianca Ingrosso har nu gett en skriftlig kommentar till Aftonbladet.

”Personligen så älskar jag produkter i resestorlek och efter analyserande av andra julkalendrar så verkar folk älska produkter i resestorlek lika mycket som mig. Tilltalar det inte så är det tråkigt att höra, då tycker vi olika där”, skriver hon till tidningen och fortsätter:

Foto: Stella Pictures

”Med tanke på att man får en necessär värd 400 kronor och produkter som är skräddarsydda som är det dyraste att göra plus att det är begränsad upplaga vilket också är dyrare att göra så är denna julkalender ett otroligt värde för pengarna."

Entreprenören betonar också att det är tråkigt att kunder blivit missnöjda, men att Caia Cosmetics inte är ensamma om att använda produkter av resestorlek i en julkalender.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!