Detaljerna i bilden får följarna att rasa på CAIAS nya hudvårdsserie

Bianca Ingrosso går sannerligen igenom en tuff tid nu. Kritiken flyger från alla håll och kanter och efter lanseringen av CAIAS hudvårdsserie så var det dags igen.


Ja då var det sannerligen dags igen. 

Under veckans gång har det minst sagt varit blåsväder för Bianca Ingrossos skönhetsmärke CAIA. 

CAIA blev under veckan fällt för sjätte gången på knappa två år av reklamombudsmannen för otydlig reklamidentifiering. Samtidigt haglar kritiken kring den omdiskuterade julkalendern som nyligen släpptes. 

Missnöjet har grundat sig i att värdet på kalenderns innehåll inte verkar stämma överens med vad Caia Cosmetics utlovat.

Totalt 24 anmälningar, där sminkbolaget anklagas för vilseledande marknadsföring, har kommit in till Konsumentverket sedan den 27 oktober. 

Här beskriver kunderna sitt missnöje – och även här kretsar mycket kring att kalenderns innehåll inte håller vad det utlovar. Mer om det kan du läsa här.

CAIA kritiseras för att härma världsstjärnan

Men för CAIA är det just nu ingen rast och ingen ro. Under veckan har märket lanserat en ny hudvårdsserie som snabbt mötte kritik. Men det handlade inte om formulan. 




Nej det hela handlar faktiskt om seriens förpackningar som är väldigt lika Kylie Jenners hudvårdsserie "Kylie Skin by Kylie Jenner". 

Bianca har ännu inte hunnit kommentera det hela.

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!