- Foto: Skärmavbild/Draknästet/SVT

Här dyker youtubern Adam upp i Draknästet – med purjolökar

Drakarna kunde inte hålla sig för skratt när Adam presenterade sin unika purjolöksidé. Valde dem att investera i bolaget?


I SVT-programmet "Draknästet" får entreprenörer och företagare presentera sina affärsidéer till en panel med riskkapitalister – som därefter får välja om de vill gå in med sina pengar i företaget, eller inte.

Men i det senaste avsnittet satte en del tittare nog torsdagskaffet i halsen när ett välbekant ansikte gjorde entré inne hos drakarna. 

Foto: Skärmavbild/Draknästet/SVT

Känd från Matkoma

Intågandes med en bukett med purjolökar kom nämligen Adam Åstrand, 33, känd från Youtubekanalen "Matkoma".

Till vardags åker han runt i Sverige med vännen och kollegan Anton Lundell, 33, och producerar matvideos till sina 327 000 prenumeranter.

Smaktester, tidsutmaningar och rekordstora portioner är många nog vana att se Adam ge sig på. 

Men i Draknästet var han på plats för att presentera "Purjogram" – ett "lökigt blombud".

Foto: Skärmavbild/Draknästet/SVT

Ingen investerade

Drakarna gav Adam beröm för sitt välarbetade cv och goda försäljningskunskaper, men valde att avstå från att investera i hans bolag. 

Se Adams medverkan i videospelaren ovan!

"Draknästet" sänds på SVT1 och SVT Play på torsdagar klockan 21.00.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!